söndag 5 oktober 2008

x99

Har precis kommit hem från moment of truth med x99:an och är sjukt blöt och kall men sjukt nöjd (se där, ytterligare sak att vara nöjd över). Killen som äger båten är helt galet erfaren och pedagogisk och en riktigt bra tränare och alla de andra i teamet verkar vara vettiga, fokuserade och seriösa människor.

Det blev en heldag med blandad teori och genomgång av projekt och båt innan lunch och en rejäl dos tuff segling i blåst och ösregn på eftermiddagen. Sedan drack vi kaffe, försökte värma oss och gick igenom vad som hänt under seglingen och vad som skulle kunna bli bättre eller ändras på. Skippern verkade väldigt nöjd med både min och den andra nya tjejens insats (särskilt att vi inte blev rädda alla gånger vi seglade omkull) så det verkar som de vill ha med mig på mera segling. Skönt att inte familjen behöver skämmas över min insats.

Jag fick sköta genua-trim och vara spinnaker-trimmaren behjälplig och även om mina armar nu känns som smör var det nästan det roligaste ever. Framför allt känns det kul att segla med några som inte är överlägset bra och dryga men som man kan lära sig en massa av och som har riktiga mål med seglingen. Och tydligen är det stora målet en placering i VM 2010 så det är väl bara att köra hårt.

Det enda tråkiga är att daten också seglade i helgen och var sjukt trött och ville skjuta på vår date. Blev lite missräknad över detta eftersom jag verkligen ville träffa honom men så fort jag kom hem och blev varm kändes det bara skönt för nu håller jag också på att dö av trötthet och kan inte för mitt liv fås att lämna lägenhetens värme igen. Vi pratade lite i telefon istället och det känns ju ändå bra så orka hetsa.

Det värsta är väl att vi är de vi är (jävligt upptagna) och nästa gång vi båda är lediga är typ på fredag. Kanske borde dissa "Bonde söker fru" med bästa klasskompisarna på onsdag och satsa lite på kärlekslivet? Jag är ju ändå emot TV-tittande.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: