måndag 27 oktober 2008

date part 2 - two versions

...säkert. Han stannade såklart och vi kan här återge andra hälften av helgens aktiviteter genom två berättelser för olika personlighetstyper:

Du hatar känslomässigt dravel och bryr dig inte om mitt känsloliv i någon större utsräckning:
Han stannade, vi hade sex, vi umgicks dagen efter, åkte hem till honom och åt middag, jag sov kvar där, vi hade mera sex, jag gick upp och åkte till skolan på måndag morgon som om inget hade hänt. End of story.

Du vill ha lite mera och smaskigare detaljer och låter mig hållas med ev. känslomässigt dravel och andra fånigheter:
Vi hade sjukt trevligt, pratade hur mycket som helst, jag insåg att det här är bra (och även att vi med all sannolikhet skulle ha sex) och vi pratade mera och hånglade. Det var sweet.
Sedan bar han mig till sängen - bar mig! Kanske låter konstigt att gå i taket för dylika händesler men för någon som enbart dejtat mini-människor som kan snurras med ena handen är detta stort. Moralens väktare tvingar mig att censurera efterföljande händelser men vi kan konstatera att även detta var sweet samt att vi sov tillsammans. Det var trevligt att sova med någon som höll om en. Mindre trevligt var ett kondom-missöde som gav oss ett mission att utföra dagen efter.

Söndagen tillbringades med frukost, promenad och mera prat (jag vet inte vad det är med detta exemplar men till skillnad från emo-kiddet kan han faktiskt konversera väldigt tillfredställande). Efter att ha utfört mission dagen-efter-piller och haft ångest över att ev. vara tvungen att spy gick vi hem till mig igen och kombon kom hem och fick träffa/godkänna honom. Jag tror att det gick bra.
Ettor lämpar sig dock föga bra för nyförälskat par plus en så vi åkte hem till honom och åt middag och umgicks ännu mera istället. Fick även träffa hans inneboende som ju är min kompis och även om jag var lite orolig för att det skulle kännas konstigt var det helt ok. Hon är ju grymt sweet. Dock kan ju placeringen av sovrummen vägg-i-vägg lämna en del övrigt att önska.

Så idag har jag vaknat, fått frukost lagad till mig samt åkt tåg till skolan i ett något omtumlat tillstånd och fått prata av mig hela vägen till skolan med världens sötaste M. Jag förstår inte alls vad som händer och jag tror att det är min tur att få lite panik nu. Det är bra, det är sjukt bra men sjukt konstigt och jag fattar inte riktigt vad som hände. Jag kan titta på honom utan att förstå varför jag tycker om honom. Allt är mycket underligt men på ett bra sätt och det här skulle kunna bli bra. För första gången sedan jag gjorde slut med mitt ex för ett och ett halvt år sedan känns det som att jag skulle kunna bli ihop med någon igen och på riktigt. Kanske inte konstigt att jag är förvirrad.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: