torsdag 23 oktober 2008

tvärvändning

Så... moment of truth och tredje daten och vi har inte setts på en månad och han inleder lysande med att säga att han ville träffa mig och prata om att han inte är säker på att det är en så bra idé att vi ses mer och att han är lite feg och inte vill satsa på något om det inte känns rätt från början o yadayadaya.

Jag kontrar med att jag inte heller är säker men vem kan vara det efter fucking två dater? Om det inte finns något alls blir det ju ingen andra date men fortsätter man ses tycker i alla fall jag att det finns en poäng att ge det hela fler chanser. Vilket jag även sa samt påpekade att det är lite svårt att veta vad man vill när man träffat någon som är så fundamentalt olik alla andra man hånglat med innan. Varpå han frågar - olik hur då? och jag sanningsenligt måste svara - på alla sätt du kan tänka dig...

Efter detta intro börjar han att i tur och ordning ta upp allt som är bra med mig och varför han ville träffa mig från början o blablabla och jag undrar vart han egentligen vill komma. Vi tar oss dock till trevlig bar och dricker oändligt gott vitt vin och fortsätter att prata. Någonstans efter första glaset börjar jag tycka att det vore hejdlöst trist att aldrig mer få träffa honom då jag har sjukt trevligt och börjar inse att jag måste använda min kvinnliga list för att se till att så sker. Dock är jag rätt dålig på dessa aktiviteter och nöjer mig med att försöka skapa lite intimitet genom att flytta mig närmare samt att vara mitt fantastiska jag och hoppas att det funkar.

Och uppenbarligen gör jag något rätt eftersom han efter ett par timmar är tyst ett tag och sedan säger att han ju faktiskt ville träffa mig för att säga en sak men att nu vill han bara träffa mig igen. Vid det laget är jag så nöjd med utfallet att jag låter udda vara jämnt och låter honom både hångla upp mig och följa mig hem.

Och nu ska vi ses på lördag igen och en på en fjärde date kan det nog vara kutym att ligga lite och så blev jag lite nervös helt plötsligt. Men han hånglar bra och följsamt så vi kan ju hoppas att det ger en indikation om hur han beter sig i sängen.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: