måndag 27 oktober 2008

gogogo

Bra uppladdning inför seriös middagsdate en lördagkväll:
kom hem 17:15, ring date som föreslår att han ska komma förbi och plocka upp dig 19:00
säg ja utan en tanke på planering eftersom du är obotlig tidsoptimist
inse när du lagt på att
1. det ser ut som skit i lägenheten vilket gör att du måste städa
2. du borde tvätta
3. du vill springa
4. du borde vara sjukt snygg och fräsch om exakt 1 timme och 45 minuter
sedan springer du alldeles för länge och får i stort sett duscha/tvätta/sminka dig/städa samtidigt och blir överlycklig över ett stopp i tunnelbanan som försenar honom exakt så länge att du hinner skyffla in allt odiskat i köket.

Vilken tur då att jag är ett av Sveriges guldägg och sjukt effektiv. Jag hann nämligen bli både snygg och fräsch och behövde bara tvinga daten att vänta i lägenheten (utan att titta in i köket) medan jag hämtade tvätten.

När vi sedan försökte äta var det ändå stört omöjligt att hitta ett ledigt bord i närheten så vi gav helt sonika upp och köpte hem sushi istället, kanske lite väl familjärt men det hela utmynnade i en trevlig samvaro hemma i min lägenhet och sedan kysste min artiga date mig godnatt och åkte hem till sig...

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: