fredag 24 oktober 2008

räddaren i nöden

Hade ingen motivation whatsoever att ta mig till skolan idag vilket visade sig vara ett lyckat drag då bästa S ringer och meddelar att om jag inte kommer och träffar henne på studs ämnar hon hoppa från Västerbron omgående. Vi ses en halvtimme senare vid Hornstull och tillbringar några timmar med att fika och gå runt i affärer på Kungsholmen och prata. Mycket bra då vi inte träffats på länge och särskilt inte hunnit avhandla hennes oplanerade men i allra högsta grad existerande graviditet. Hon är nog den mest otippade i min vänkrets att få barn och följdaktligen har det medfört en hel del ångest förutom det faktum att hon mår illa 24-7 och inte längre har något liv (och således då och då när en önskan om att göra slut på eländet med hjälp av tidigare nämnda bro). Jag lovade henne dock att troget stå vid hennes sida vad som än händer och så förlösa ungjäveln själv om det krävs. Och kanske just för att hon är så otippad som mamma kanske det hela blir riktigt bra i slutändan.

Tog mig därefter ut till landet och åt middag med mamma och pappa och pratade med daten. Kände mig väldigt städad och vuxen när jag sedan gick och lade mig vid tio efter ett glas vin. Måste vara sjukt pigg i morgon då jag ska träffa besättning och skeppare på stor båt och bevisa min förträfflighet som människa och seglarflicka så att jag får segla Gotland Runt nästa sommar.

/dame can't make upp my mind.

Inga kommentarer: