söndag 5 oktober 2008

room with a view II

Var ute igår och träffade PKK från min klass samt hennes kompis som numera bor i datens hus, i rummet som han ville hyra ut till mig. Det intressanta med hela historien är att när jag tackade nej till rummet rekommenderade jag henne för daten och sa att hon var en bekant som behövde någonstans att bo och övertygade honom om hennes förträfflighet. Jag hade dock aldrig träffat henne utan gick på PKK:s referenser samt ett telefonsamtal där hon lät trevlig.

Det slutade med att hon flyttade in där och (som bekant) med att jag började träffa honom vilket skapade lite problem eftersom han uppenbarligen tror att vi i alla fall har träffats. Både hon och jag har duckat med blandade framgångar när han för oss på tal och i ärlighetens namn har jag aldrig sagt att jag träffat henne personligen (men jag har heller aldrig förnekat det).

Detta råddes det dock bot på igår då vi fick träffa varandra över lite öl och det visade sig att hon var en mycket förträfflig människa och nu känns det som vi har känt varandra i evigheter. Känns även skönt att vi faktiskt träffade varandra på tu man hand såhär innan och inte behöver ses en morgon i datens kök och spela oförvånade över varandras uppenbarelse.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: