måndag 20 oktober 2008

knakeli-aj

Nu har den onda bakteriologin börjat och schemat bjuder på 23 obligatoriska labbar under totalt 25 dagar i skolan vilket inte känns helt strålande. Dock var första dagens labb avklarad på en timme så om det fortsätter så kan det ändå bli uthärdligt.

Var även hos en naprapat efter skolan som jag fått rekommenderad av cirkus-flickan i min klass. Tänkte att om hon med sin något trasiga kropp tycker att han är bra måste det ju vara värt ett försök. Har varit sjukt stel i övre delen av ryggen alldeles för länge plus att jag ville få lite träningstips och genomgång av min åldrande stackars kropp innan jag börjar träna ordentligt.

Han visade sig vara helt amazing och som grädde på glassen var han även gammal kappseglare så jag vi pratade segling medan han misshandlade min kropp och fick den att låta helt läskigt. Hade ingen aning om att så mycket kunde knaka i mina leder men efteråt var jag helt mjuk och lealös.

Fick också en bra utvärdering av min rygg och mina muskler som tydligen är i rätt bra form trots allt. Jag har uppenbarligen bra muskler och behöver bara träna lite och se till att stretcha ut dem ordentligt. Eftersom musklerna ändå har styrkan och storleken kvar sedan min tid som häst-tjej tyckte han att jag mest skulle träna för att få upp uthållighet och smidighet i dem och föreslog att jag skulle springa, simma och styrketräna en gång i veckan vardera och fortsätta med promenaderna.

Jag blev så lycklig av att slippa hänga på gymmet i tid och otid att jag imorgon dag ska skaffa ett sim- o gymkort på närmaste badhus. Jag ska även tillbaka dit om ett par månader för en koll och det är ju lysande för jag kommer aldrig att kunna visa mig där igen om jag inte tränar så piskan/moroten/whateva kom per default.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: