fredag 12 juni 2009

på plats i fittan

Mitt hår blev grymt! Precis lagom långt och svart och fint och det är perfekt roligt och svänger när jag har det i hästsvans (som jag ju oftast har det).

Hämtade klänningen som m & p kom med, vi sågs halvvägs till Vaxholm i spöregn. Kom hem till ett hus i kaos, provade klänningen och blev deppig eftersom jag har mens, kände mig tjock och dessutom glömt att stay-ups inte är skönt. Deppade lite och åt yoghurt men sedan kom J hem, vi styrde upp hemmet och packade samt gav oss av mot Sveriges framstjärt (a.k.a. Göteborg).

Mycket bra resa, kom iväg lite försent men fantastisk middag på Löfstad slott vägde upp och efter en efterätt bestående av kaffe och marängsviss-mcflurry (mitt bästa just nu) var livet åter på topp. Plus att jag var ute och for med världens bästa ressällskap, inte ens en fem timmars bilresa är särskilt tråkig om jag har sällskap med J.

Vet inte om det är mens eller någon form av pms eller andra psykiska besvär som gör mig blödig men jag har haft en sjuk boost av kärlek till J under veckan. Tyvärr har jag även känt mig orolig över huruvida han älskar mig men ändå, kärleken jag känner just nu är fucking jävla gränslös. Lucky J (och vafan, jag vet ju att han älskar mig innerst inne men ibland blir man lite töntig).

Kom fram rätt sent till de vi skulle bo hos som bestod av en kompis till J och hans tjej. En fördel jag fick där var att kompisen ska vara bestman på bröllopet och således sov även den blivande brudgummen i huset. Lite skönt att i alla fall få träffa en av dem som bjudit in mig till sitt bröllop lite innan. Det blev en drink och lite samvaro innan vi installerade oss i deras gästrum och fick vår alldeles egna gästtoalett med matchande handdukar. Alltså, det är fett sweet men deras hus ser ut som en jävla Lexington-reklam. Fräscht men lite trist.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: