tisdag 2 juni 2009

mitt hem och min trädgård

jobbade hela dagen så pluggandet inför tentan är hitintills sorgligt eftersatt. Mamma kom och hämtade mig på jobbet och väl hemma gick vi runt i regnet och tittade på trädgården. Den är än så länge ganska scratchig, inte så att det inte går att trivas i den utan mer som att man kan göra hur mycket som helst.
Helt plötsligt inser jag att jag saknat att vara ute och pyssla med något som växer och blir fint. Och önskar att vi hade en massa pengar så att vi kan fixa allt på en gång. Jag är så sjukt otålig och vill ha allt bra och klart nununu. Jag hatar att ha idéer men inte ekonomiska förutsättningar för att kunna omsätta dem.

Jag undrar även vad det säger om mig att jag dessutom enbart vill se tv-program om bakning och trädgårdsskötsel om jag nu nödvändigtvis ska se på tv... Det där brittiska trädgårdsprogrammet som gick på svt i vintras samt "Bullar av stål" kan ha varit det bästa på den vägen hittills.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: