onsdag 3 juni 2009

kattvakt i ghettot

Var och fikade hos ex-H nu på kvällen samt hämtade nycklarna till hans lägenhet eftersom jag ska vara kattvakt i helgen. Som tur var fick jag låna J's bil vilket förkortade resan till en tredjedel av kollektivtrafiksresetiden.

J frågade varför inte ex-H's grannar kunde hjälp honom med katterna och det var ju hur kul som helst. Jag menar, vi bor i ett hus med ett mycket trevligt, äldre par till grannar. De har en egen katt och byter gärna tjänster i form av kattpassning och är hur gulliga som helst, ställer alltid upp.
H bor i ghettot där man inte direkt blir vän med sina grannar. Dels för att det är ett anonymt höghus och dels för att i stort sett samtliga grannar (tjejer som killar) glider runt i gråmelerade mjukisar och har en kamphund samt minst en tribal-tatuering. Inte läge att fråga dem om kattpassning med andra ord.

Fikade lite och uppdaterade läget. H verkar ha det bra men jag önskar att han hittade en grym tjej som är som jag men gillar att sitta inne och spela tv-spel lite mer. Han är ju värsta bra killen men jag vet inte riktigt hur han ska hitta någon som fattar det och som är som han.

Det var även så himla nice och träffa katterna igen, det var ju minst ett halvår sedan sist. D var sitt vanliga jag men M var lite hängig. H sa att han haft någon form av krampanfall två gånger men att han verkade må bra i övrigt. Men han är ju faktiskt 14 år och har rätt att vara lite skruttig. Vet bara inte hur D skule klara sig utan honom. Får fråga mina vet-vänner om de har några råd.

Nu ska jag äntligen börja omtentaplugga. Om jag dricker vin till blir det nog roligare.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: