söndag 28 juni 2009

fire on the boat

Som sagt var, sommartorka. Vem orkar sitta inne och skriva dator när det är fantastiskt väder ute och båten kräver uppmärksamhet?

Denna vecka - mest fixa båt blabla stora VOR-båtar under lunch i stan (alltså fatta hur coola de är eller, jag har bara en enda önskan till min eventuella möhippa - får jag segla en sån båt är mitt liv gjort - om inte annat för att J säger att han ska ta ut skilsmässa om jag seglar VOR på riktigt buhuuu) blabla köpa saker till båt blabla svettas i båt på land som har tusen grejer som måste fixas blabla vilja elda upp båt för att inget blir klart och armarna gör ont av allt rubbande blabla jag får panik för allt pajar och killen som ska sjösätta kommer typ aldrig blabla till slut är båtjäveln i vattnet och ligger på plats.

Förvisso utan rigg eftersom den är på lagning but oh, the relief att slippa ligga i plastig stekugn på land och nästa helg kanske masten kommer på så att man till och med kan få segla lite.

Och tio glas vin smakar så sweet efter ett par dygns ihållande arbete. Och lite grillat och badvänligt vatten och sova i båten med J och vakna av kluck och vågor är helt fantastiskt. Jag dör av längtan till semestern om två veckor.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: