söndag 7 juni 2009

firande och pluggande

Jag och J var på min sysslings studentmottagning i fredags. Sjukt god mat och mycket gott vitt vin och trevlig samvaro med släktingar och vänner. Träffade lite gamla bekanta till familjen som jag inte sett på länge, det var kul. Träffade även min äldsta sysslings ex som var där och det var hemskt kul att prata lite med honom, det var ett tag sedan vi sågs.
Så efter att ha fyllnat till ett tag där var det dags att dra sig och trots goda intentioner om att hitta på något på stan slutade vi hemma i soffan med mera vin och en brasa (I am soo gay). Vi var båda för trötta för något annat.

Igår åkte vi ut till J's land där jag nästan enbart suttit och pluggat. Jag hatar speciell patologi över allt annat för tillfället, jag är så galet trött på alla sjukdomar.
J's mami och syster med familj var med så vi åt middag tillsammans samt firade J's födelsedag som inföll idag med frukost på sängen, fika och tårta. J fick två böcker om segling och båtar samt en parfym av mig och blev mycket glad. Gissar dock att han kommer att bli ännu gladare imorgon då det kommer hem en pianostämmare till oss men det vet han inte om ännu.

Nu är vi hemme igen, ska hetsplugga lite till inför omtentan imorgon. Ska vara på plats klockan nio och tre timmar senare är jag fri igen. Oh, underbara sommarlov!

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: