fredag 12 juni 2009

for the first time in ages - serious shopping

Min sjukdom till trots var vi tvungna att uträtta ärenden under eftermiddagen. J behövde skor, jag ville hitta en väska som matchar klänningen jag ska ha på lördag då vi ska på bröllop (ett bröllop där jag inte känner någon och således vill vara sjukt snygg och trevlig för att göra ett gott intryck).

Det blev biltur till Sickla, sjukt tråkigt upplägg, allt är fyrkantigt och affärerna ligger i rader bredvid fik med bord i rader och för i helvete, är det så här världen ska se ut hädanefter (det är ju ändå ett rätt nybyggt ställe). Hatar alla former av gallerior/köpcenter som, liksom Sickla, totalt saknar själ.

Men, i alla fall - J hittade bra, fina och svarta skor samt lurade mig att köpa klarblå tygskor med sula som luktade bubbelgum, helt fantastiska, önskar nästan att jag hade en modeblogg så att jag kunde lägga upp en bild på dem. Funderar i och för sig på att börja smyga in lite bilder här för att göra det hela lite skojfriskare. Har dock inte bestämt mig än... Anonymiteten ligger ju lite mer i riskzonen då.

Dock, på väskfronten nada, inga väskor i guldton någonstans men i ren panik över mitt dåliga resultat gick vi in i en mobilaffär och kollade in mobiler. Hittade helt otippat en vit, tunn nokiamobil som föll mig på läppen. Dock fanns den inte inne i butiken men kunde läggas undan för senare inköp i butik i Nacka Forum. Så gjordes och efter lite mer panik över obefintliga väskor åkte vi dit, käkade sushi och fick innan telefoninköpet chans att snäsa av en riktigt dryg mobilsäljare av typen "vad bra, då säger vi så - skriv på här". Kicken av att få bitcha ned honom var fett sweet.

Köpte telefonen, försökte hitta väska och lyckades precis innan vi höll på att dö av shopping-trötthet. Inte perfekt men i alla fall i någon form av guldton, på Åhlens. Slängde med lite nagellack, hårfärg och en think happy organic body-scrub också. Ska bli intressant att se resultatet.

Hämtade upp ex-kombon på vägen hem och hyrde film. Först fick hon hjälpa mig med klippning och färgning av håret innan vi åt goda saker och tittade på film. Det blev "The Royal Tennenbaums", gammal för mig och ex-k men ny för J. Blev alldeles för sent. Måste sova, måste tvätta ur hårfärgen som jag somnade med framför filmen. Godnatt.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: