måndag 8 juni 2009

gråt och tandagnisslan

Vad kan passa bättre efter en sista tenta än ett rejält bråk med påföljande psykbryt samt gråt och tandagnisslan? Särskilt som man helst bara ville hem och njuta av en ledig halvdag med sin söta pojkvän. Jag är inte så lätt att tas med alla gånger men även J är tyvärr sorgligt oresonlig på en del punkter. Och jag är ju partisk så även om jag vet att jag beter mig lite fittigt ibland så tycker jag ändå att jag har en poäng med en del saker. Och att J borde förstå och lyssna bättre när jag försöker förklara.

Det slutade väl i och för sig rätt bra. Jag sov ett tag och sedan bad vi varandra om ursäkt och kramades lite. Mitt problem är att jag är så känslig och att sådana här saker sätter så djupa spår i mig. Jag blir så himla ledsen och frustrerad och det sitter kvar alldeles för länge.

Dock känner jag ju att det inte bara är där skon klämmer. Jag är även helt slut av stress och skola och saker att göra. Jag behöver vila och det ska jag försöka göra nu. Om jag bara ser till att ta det lugnt ett tag så vet jag ju att ledsenheten försvinner och att jag mår bra och har energi nog över till både mig och andra. Och då blir inte bråk och sorger lika upprivande.

Tentan gick btw sådär, kan lika väl ha kuggat som klarat men kanske kändes det lite bättre än förra gången. Jag hoppashoppashoppas verkligen att jag klarat den. Skulle vara så ohyggligt skönt att bara få dissa spec paten för evigt.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: