onsdag 10 juni 2009

bebis o fantastisk middag

Njöt av min första sommarlovsdag igår. Fikade med TT och lallade runt på stan helt planlöst, handlade lite. Hittade världens gulaste lilla dräkt i eko-bomull och med ko på som passade utmärkt som present när jag sedan hälsade på S och hennes nya lilla bebis.
Alltså bebis är verkligen ursöt (sa kvinnan som generellt dissar nyfödda) och hon är så himla liten. Och när jag höll henne i famnen tog hon sitt pytte-ansikte och bökade in sig vid min hals och mufflade runt hur mycket som helst med sin mini-prick till näsa. Jag tror att det var då mitt ishjärta smälte och jag till fullo insåg att det lär bli hemskt mysigt och kärleksfullt att få barn själv.
Drack iskaffe och pratade en massa med S (såklart, bebis suger på att snacka än så länge). Vi är så himla lika och även om hennes man och J på många punkter är helt olika har framför allt jag och S en hel del gemensamma beröringspunkter där vi förstår varandra och kan hjälpa varandra att fundera ut vad som är upp. Ska verkligen försöka hänga en massa med henne och bebis nu när vi är lediga båda två.

På kvällen kom underbara E hem till oss på middag, framför allt för att få träffa J för första gången men också för lite trevlig samvaro. J var tvungen att jobba över lite så jag fick underhålla E lite samt laga mat tills han dök upp. Det blev en fantastisk middag bestående av en sjukt god fisksoppa som var hur enkel som helst att göra samt chokladmousse och jordgubbar till efterrätt. Sen drack jag och E lite vin och pratade om vet-saker medan J jobbade vidare. Det slutade med att hon sov över och att vi alla satt och pratade till sent.

Imorse vaknade jag med rejält halsont och dunkande huvud. Var väl i och för sig bara en tidsfråga innan jag skulle bli sjuk efter det att min kropp fått chansen att slappna av och vila, det händer mig alltid. Skulle ha jobbat idag men fick stanna hemma istället.

Åt dock en lång, mysig frukost och hängde med E innan hon åkte. Mötet mellan henne och J föll väl ut, de verkar tycka mycket om varandra vilket är sjukt bra, E är ju en av dem jag tror kommer hänga med mig resten av livet. Att hon dessutom älskade huset gjorde ju inte saken sämre.

Men nu ligger jag i soffan och försöker kurera mig. Har precis kollat på family guy på sexan samt upptäckt svt-play (+ att jag inte behöver plugga) så livet är ändå rätt ok. Kanske lite glass också, har hört att det är bra när man har ont i halsen.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: