lördag 1 november 2008

second thoughts

Om man dejtar en kille och tycker om honom på riktigt kan man ifrågasätta lämpligheten i att gå ut, bli sjukt full, träffa seglarkillen ute och gå hem till honom och ligga. Och det är en sak att försöka skylla det på att vara full (vilket inte ligger för mig) och en annan att sova kvar och ligga igen morgonen efter.

Jag har ingen megalocytångest direkt, det är ju inte så att jag och daten är ihop eller har lovat varandra något men jag kan tycka att det var lite onödigt gjort. Och kanske hade jag blivit lite oglad om daten legat med någon annan i nuläget, jag vet faktiskt inte.

Men å andra sidan, gjort är gjort och lika lite som det ligger för mig att skylla ifrån mig på fylla ligger det för mig att ha överdriven ångest. Det var trevligt och bra och jag får väl se det som ett test. Jag vet ju nu att jag inte är förälskad i seglarkillen och imorgon får jag veta hur det känns att träffa daten igen. Om det inte känns bra efter detta är det väl inte på riktigt. Men det tror jag faktiskt.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: