onsdag 12 november 2008

familjemiddag

Idag åt jag middag med mamma plus vän samt min bror och hans fästmö. Mycket trevligt då jag vare sig träffat min bror eller mor på länge och det är ju aldrig fel med föräldra-sponsrad mat på restaurang.
Således fick "bonde" och M fick stryka på foten till förmån för familjen men när jag väl dök upp tyckte mamma att jag var dålig som inte bjudit med honom. Hur skulle jag kunna veta att M borde följt med när hon inte bjuder in honom? Till saken hör att min mamma är överförtjust i M nästan på samma sätt som min pappa är överförtjust i kombon. Hade de inte skilt åtskilliga år och diverse sexuella läggningar mellan dem alla skulle man behövt vara orolig.

Och mamma är uppenbarligen tillbaka i sitt gamla onyfikna jag och har börjat fråga ut mig på riktigt om J. Ett tag var jag nästan förnärmad för att hon inte ens undrade hur det gick men nu inser jag att det nog var lika bra. Självklart förväntas jag veta exakt vart hans lantställe ligger eftersom jag berättade att vi ska åka dit på fredag (hjälp) och en massa andra detaljer om olika områden i hans liv. Jag tror dock att hon blev nöjd med svaren till slut och lite får hon väl undra.

Innan hemgång hann vi gå förbi brorsonen och hans nya tjej som jag inte träffat på evigheter. Har inte hunnit höra av mig till dem på länge och varit lite orolig för att de ska tro att jag dissar dem då nya tjejen är hans ex typ (f.d.) bästa kompis och det varit lite ståhej runt detta. Jag hade dock inte behövt oroa mig men det var kul att ses och jag blev sedan väldigt pluggsugen när de frågade om jag ville med på citar-rock (?) konsert så jag åkte hem fortare än kvickt.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: