tisdag 14 april 2009

drink sangria in the park

Fikade med ex-kombon efter tentan och diskuterade hennes nya liv med ditten och datten. Numera är hon ju arbetslös kulturarbetare som måste slava på SLK för att få mat på bordet så hon var inte alltför munter. Vi drack dock mängder med kaffe och jag tjuv-kedjerökte lite och försökte peppa. Tror det gick rätt bra.

Vi träffade även TE o hennes bror i vitan senare på eftermiddagen. De bjöd på dagens och i strålande sol o med ännu en tjuvröknings-cigg i näven kunde livet sällan toppas.
Dock fick jag stå upp för mitt beslut att bara bjuda TE och inte hennes håglösa syskon på min födelsedagsfest. Brodern var lite sur men vafan, jag var tvungen att kapa folk som jag gillar och umgås med, troligt att jag bjuder två som knappt engagerat sig för vår relation de senaste året.
Men sedan blev jag lite svag och tyckte att om han ville kunde han ju hänga på TE som ska komma senare på kvällen. Så slipper man räkna med mat etc till dem. Den andra systern vet jag ännu inte hur jag ska hantera. Hon är inte bjuden än men jag får se om många andra droppar av.
Sist vi skulle ses trodde jag vi bokat fika och istället prioriterade hon att hänga med ett riktigt riksmongo så hmmm, jag vet inte riktigt vad vi tycker om henne än.

/ dame can't make upp my mind

Inga kommentarer: