tisdag 14 april 2009

by the sea

Har haft sweetaste helgen ute vid havet med J. Det är sjukt fånigt men vi har inte varit ifrån varandra såhär länge (fyra dagar) sedan vi typ blev ihop. Snacka om att vi är cheesy och det sjuka är att vi saknat varandra så himla mycket och att det var typ det bästa att äntligen få ses. Jaja, jag vet att jag är en tönt.

Mycket folk kom på besök i form av J's bästis med fru (jag hade aldrig träffat henne förut men hon var helt ok), J's syster (med knepig man o två jobbiga illbattingar) samt mina egna föräldrar. Det var mer eller mindre trevligt hela tiden men varken jag eller J var särskilt ledsna när kompisen o frun åkt hem och systern + familj också bestämde sig för att åka hem på lördagkvällen så att vi fick ett andrum innan mina föräldrar skulle komma ut på söndagen. Solnedgång, vin och lite ligga kan göra underverk för själen.

Självklart var det kalltjocka så långt ögat kunde nå hela söndagen samt på måndag morgon och J var så olycklig att mina föräldrar inte kunde njuta av utsikten (eller ens se havet för den delen). Dock var den helt sjukt lokal för vi var i Nynäshamn och handlade mat och där sken solen och inbjöd till glassätning i hamnen (don't even get me started on thee retarded locals).

Mamma o pappa var glada ändå och fick god middag och mysig frukost och de kommer så bra överens med J att det är helt galet. Han smälter in bra mest överallt och det är grymt skönt. Vi minns ju alla min date från i somras som gav mig skam bara genom att öppna munnen.

Det slutade med att vi stannade på landet till tisdag morgon och bara slöade oss igenom måndagen. Hade en sån där fantastisk dag när man typ bara äter, sover och gosar och känner att man behöver det.

Och att vakna till vacker soluppgång och sedan äta frukost och dricka kaffe med utsikt över vattnet kan vara det som sätter normen för en grym vecka.

Nu omtenta i speciell patologi!

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: