onsdag 28 januari 2009

hålor och ännu mindre städer

Igår tillbringade jag onödigt lång tid i hålan på landet eftersom jag först inte fattat att lever-seminariet var i allra högsta grad oobligatoriskt och föreläsningen efteråt visade sig vara inställd. Och inte fick jag nöjet av att åka hem tidigt heller eftersom det var middag med nv-bas vänninorna som samtliga (av någon outgrundlig anledning) bor i ovan nämnda håla.

Det var dock hejdlöst trevligt att ses och hänga lite och jag blev glatt och grundligt hånad för mitt nya förortsliv med man, villa och volvo av den bittra, frånskilda trio som utgör hälften av oss (de är fantastiska btw). Hade jag bara inte missat SJ-tågjäveln hem och sluppit tvingas skvalpa på pendeln hade livet varit graciöst.

Och idag har jag åkt i hundra timmar till mini-staden och tillbaka för att skära bort ett födelsemärke och vara drygt besserwisser-okunnig angående hela proceduren. Det var dock intressant att se det hela på sig själv och om jag nu bara kan ta bort stygnen själv som jag påstod ska nog allt gå bra.


/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: