fredag 6 mars 2009

ko-vakt

Jag är heeelt slut efter att ha jobbat på en mjölkgård i två dagar med en av mina bästa klasskompisar D. Det var sjukt kul och lärorikt och vi slapp mjölka eftersom de hade en robot så vi tog mest hand om kalvar och ryktade lite kor. Men eftersom vi suttit inaktiva i skolbänken på tok för länge innebar dessa enkla uppgifter samt det faktum att vi började vid sju varje morgon att vi höll på att svimma av trötthet fredag när vi slutade idag.

Dilemmat med att vilja äta kött och dricka mjölk kvarstår dock. Jag vill inte avstå men det är fan inte alltid helt sweet att vara mjölkko eller köttdjur. Och hur ska man veta att ens biff eller mjölk kommer från en gård där de faktiskt bryr sig om djuren?

Nu måste jag låsa tillgången till bloggen eftersom det är tenta om en vecka och jag annars kommer att blogga helt hysteriskt för att undvika inlärning.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: