måndag 1 december 2008

tema: sverige

Det är bara när man går på Sveriges mesta bondeskola som ett program som ska representera någon form av elit i landet kan klä ut sig till massajer som mot-tema på en fest där grund-temat är Sverige.

Och nu pratar vi inte några stycken som ville skoja lite och inte förstod bättre. Vi pratar om en klass på ca 75 människor där uppenbarligen ingen protesterat eller haft invändningar högt nog för att väcka frågan om lämpligheten i att måla sig med skokräm, dra på sig ett rött skynke och säga att man är sjukt osvensk för att man våldtar och snor kor.

Det är svårt att veta vad som är värst - att de inte förstod när exempelvis PKK ifrågasatte deras utstyrsel eller att merparten av de andra på festen uppenbarligen tyckte att det var "rätt kul" och "inte så farligt"?

Jag var som tur var inte på festen så jag slapp bli arg på plats och jag slapp se eländet men jag skäms för att förknippas med min skola och de trångsynta jävla bönder som går där.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: