måndag 25 augusti 2008

jag älskar skolan

Det är verkligen fantastiskt att vara tillbaka i skolan, verkligen fantastiskt. Framförallt för att vi går andra året nu och när man nu kommer tilll skolan behöver man inte smöra och vara trevlig för en massa nya potentiella vänner utan man kan vara sig själv och fortsätta där allt slutade i våras. Dock fick jag en ångest attack av att inse att det även är ett nytt underbart år med klassen som består av 80% mongon. De kom gående och cyklande på rad medan jag stod och rökte utanför vår föreläsningssal och jag insåg snabbt att inte allt var bra med att ta vid där vårterminen slutade.

Jag har nämligen inte alls blivit en god och förstående människa under sommaren utan kände ett direkt hat och en orimlig irritation vid åsynen av alla dessa idioter som jag måste se typ varje dag i 4,5 år till. Herregud vad det tog udden av min skollust (som var i det närmast obefintlig redan från början).

Ringa tröst: jag har ju faktiskt en hel del fantastiska vänner i klassen också och det är nog dem jag får fokusera på för att detta ska funka.

/dame can't make up my mind

Inga kommentarer: