onsdag 8 juli 2009

no spirit

Jag borde ta tillfället i akt och blogga järnet medan tillgång till internet finns. Medan jag sitter i den civiliserade världen, jobbar och inte har något bättre för mig. Men jag har liksom inte riktigt hunnit eller haft lust.

Skulle ju fixa klart allt med båten i helgen. Men allt möjligt satte käppar i hjulet och trots arbete till mitt i natten så det blir ny tripp ut till ön på fredag för det sista. Vill ju liksom vara klar så att vi kan bara åka iväg på söndag när semestern börjar. Då vill man inte längre laga, då vill man segla.

Och fram till dess då? Jag jobbar ju natt och allt och borde hinna skriva nåt i alla fall. Men jag har varit för upptagen med små uppgifter och bloggläsande och vafan, det är ju mitt i natten. Orkar inte tänka ut något smart att skriva.
Läser "Människohamn" av Johan Ajvide Lindqvist istället. Visste först inte om jag vågade börja läsa den, tyckte att den verkade sjukt läskig. Skärgård och försvunna barn och buhähähä. Men sedan började jag och hittills är den grym. Men redan läskig. Oäää.

Försöker dessutom få ordning på huset och det sista med båt-stuffet innan vi sticker iväg. Måste städa en massa och göra fint och rent och plats åt vår nya inneboende som kommer i augusti. Det är någon jurist-tjej från Tyskland som via maila verkar hemskt trevlig. Hon är kompis till någon flickvän till J's gamla kollega så helt random är det ju inte. Ska nästan bli trevligt med en inneboende igen, får bara hoppas att hon faktiskt trevlig också.

Får väl se om det blir någon skrivaranda resten av veckan. Jag blir så trött av att jobba natt för även om man kommer hem vid åtta pallar man ju inte sova till fyra och få åtta timmars sömn utan jag måste upp i alla fall vid ett-två, annars får jag panik.

Om jag inte pallar så är det hejdå för semester nu. Ska satsa på att hålla mig så långt bort ifrån stan som möjligt nu i fem veckor. Jag vill bara slippa allt och vara med J och havet.

/ dame can't make up my mind

Inga kommentarer: